2009, aret da allt andrades..

2009-forandringarnas ar

– aret borjade med att det tog slut med killen jag varit tillsammans med i tva och ett halvt ar. Egentligen var det nog well overdue, men det ar latt att blunda for saker.. Jag bodde hos en kompis ett tag och madde skit ett ganska bra tag efter..

– 1a Maj blev dagen da jag antligen kunde borja mit liv pa riktigt. Jag flyttade ut fran huset dar jag bott med killen och flyttade till en liten studio flat. Det var forsta gangen i mitt liv jag bott ensam. Jag har alltid bott med familj, vanner eller pojkvanner.

– Jag borjade sakta men sakert hitta mig sjalv igen, och madde ganska bra av att bo sjalv och bara ha mig sjalv att tanka pa, trots att jag vissa dagar verkligen onskade att jag hade nagon att prata med och umgas med . Jag kommer ihag nar jag och min kollega pratade om det, och jag forklarade pa ett bra satt: “Ibland pa kvallarna sa sitter jag dar helt ensam, sa marker jag hur min mun blivit helt torr for att jag inte pratat med nagon pa flera timmar”  Sa blir det nar man ar van att alltid ha folk runt sig haha

– Min systers liv andrades totalt. Hon blev gladare, jag var gladare. Om mojligt, sa kom vi annu narmre varann. Sa  mycket tid vi spenderat med varandra de senaste manaderna har vi nog aldrig gjort


– Det var en massa jobbiga saker pa jobbet som hande. Det senaste ar att jag kommer bli made redundant, men jag vet inte nar..

– Det blev bara en resa till Sverige, men en valdigt rolig resa. Farmor fyllde 80 och hade en stor fest. Det var i April, sa nu ar det nog dags igen snart.


– Semestern spenderades i Danmark med hela familjen och det var riktigt lyckat!


– Pa grund av alla forandringar pa jobbet hade jag aldrig en chans att ta mina semesterdagar. Sa i November jobbade jag halvtid hela manaden, med langa helger. Underbart!

– En av mina aldsta och basta vanner Jeni, blev gravid. I November blev hon Mrs Orimalade. Vilket lyckat brollop! (efter alla om och men haha) Grattis!


– Min gamla van Harriet fick en underbar liten tjej, Freyah som jag tyvarr inte kunnat traffa annu. Nar ar det dags for brollop for er forresten?😉 (snattade en bild harriet, hope u don’t mind)


– Jag gav mig ut i dejting-djungeln igen. Med allt det innebar.. No comments haha

– Min underbara mamma fyllde 50 ar. Dagen spenderades i London. Vi var pa London Eye och afternoon tea pa Harrods. Underbar dag!


– Skaffade en pojkvan (det blev faktiskt official den 30e December, sa det raknas ju till 2009 hehe) Jag kan arligt talat inte komma ihag att jag nagonsin kant sahar for nagon gang. Jag veeeet att man alltid sager sa nar det ar nytt, men det kanns verkligen ratt, pa alla satt. Han ar underbar min boo🙂

– Vissa saker kan jag inte namna har annu, av respekt for vanner. Men sa snart jag har tillatelse, sa kommer det bli annu en stor grej som hande 2009🙂

Sjalvklart ar det mycket mer som hant, men i stora drag ar detta mitt 2009!

Det har varit ett handelserikt ar.. Nu ar det 2010 och detta ska bli mitt ar!

Gott Nytt Ar!

(battre sent an aldrig)



11 thoughts on “2009, aret da allt andrades..

  1. Cecilia says:

    Så det är här du håller till nu! Välkommen tillbaka och Gott nytt år!🙂

  2. Harriet says:

    Oh underbara du det gjorde inget du får gärna sno så många kort du vill…varmde i hjärtat att du nämde mig i din blogg…allt du har gjort i din blogg hittills är helt underbart;) Bröllop??? NÄÄÄÄ Not me….but when its your time hope to be invited;=) Love you always

  3. Anna says:

    Vad roligt att du är tillbaks!🙂 xx

  4. Lina says:

    Kul o se dig igen här i bloggvärlden. Jag tog åt mig i alla fall av det du skrev =) tack så mycket!
    Jag är jätteglad för din skull att du hittat din älskling, och det låter faktiskt som att det är sant det du säger. Att denna mannen är den rätta för dig, för jag har aldrig hört dig säga så gulliga saker innan om någon =)
    Nu låter du som jag och min älskling!!
    Hoppas vi ses snart!

  5. Lina says:

    Miss dig med =) Ja vi måste verkligen ses!!!!!

  6. Angelica says:

    Hej! Hur fick du ditt jobb? Vad har du för tidigare erfarenheter och utbildning? Lite nyfiken bara då jag själv tänkt flytta tillbaka till London i höst och vill jobba inom marketing🙂

  7. Mamma says:

    SJÄLVKLART kommer detta att bli ditt alldeles egna år!!!!

Leave a Reply

