Antligen hemma

Men det ar konstigt att nar man val kommer hem sa ar trottheten borta..

Tog bussen hem, eftersom det inte skulle ga nagot tag forrans 17.46. Och jag behovde verkligen komma ut fran kontoret.

Gick av vid Sainsburys och handlade lite. Kom hem, diskade, plockade undan lite och satte pa en maskin tvatt. Jag fattar inte hur jag kan ha sa mycket tvatt jamt. Det tar aldrig slut..

Nu star maten pa spisen, det blir pytt-i-panna (prinskorv, champinjoner, lok och potatis) och till det ska jag ha kokta haricot verts. Konstig kombination, jag vet. Det ar Stinas fel. Efter detta inlagget har jag velat ha haricot verts men inte haft det hemma.

Det blev inget PizzaExpress idag, kanske tar det imorgon istallet, eller vad sager du Jess?

4 thoughts on “Antligen hemma

  1. Anna says:

    Haricots verts bör man ALLTID ha hemma, minst tre olika sorter – frysta, färska och på burk!

    Jag och Andy jobbar tillsammans, yes, vi träffades på jobbet hans första tempsommar. Det funkar jättebra då vi inte jobbar “på” varandra – under alla åren har vi bara suttit på samma våning i kanske tre månader sammanlagt. Nu gör vi det på obestämd tid och det är klart att det kan bli lite påfrestande men det är faktiskt inte farligt. Han är just nu telesales manager (eller nåt åt det hållet) och jag sköter ju hela administrationen men bara på vår Legal-sida, så vi har inte alls mycket med varann att göra rent jobbmässigt. Och så sitter vi i varsin ände av rummet med😀

    Så mestadels är det trevligt då vi kan åka till jobbet tillsammans, jag kan delegera bärandet av lunchlådor till honom och vi kan åka hem ihop🙂

  2. Anna says:

    Tåget var – tro det eller ej – i tid idag! Vi tog det efter det vi brukar ta eftersom Andy var ute igår och var lite… känslig😉 men det innan var säkert också okej. Hur var ditt? (Vi fick till och med sittplats i 1st class!)

    Vårt företag är rätt litet, förhållandevis, ungefär 60 anställda på Londonkontoret, 40 till ungefär på gruppkontoret uppe i Market Harborough.

    Haricots verts är underbara – och nyttiga😀 De frysta är rätt bra tycker jag, så länge man inte kokar dem för länge🙂

  3. Jess says:

    Men har du redan glomt att min nya soffa kommer idag??😛

Leave a Reply

