Recept

Harriet, du fragade om recept pa pirogerna sa har kommer det.

Till degen anvande jag receptet harifran. Fast istallet for en stor sa gjorde jag ju sma som du sag. Fyllningen var:

-2 stora lokar

– quornfars

– nagra rivna morotter

– vitlok

Det stekte jag i lite olja med svensk tacokrydda. Jag tycker det ar gott nar de ar saftiga sa jag hade i vatten i blandningen ocksa. Kryddade lite extra med citronpeppar, aromat och spiskummin. Sen la jag lite ost ovanpa fyllningen. Ca 200 grader i ugnen tills de far lite lagom med farg.

Man kan ju fylla med vad som helst, men detta tycker jag ar godast.

Edit: Av det har blev det ca 8-9 piroger.

5 thoughts on “Recept

  1. Lina says:

    Det låter gott det där!
    Skulle kunna äta vad som helst som är kryddigt just nu =)
    Såna får du göra till oss när vi ska ses!

  2. Later jattegott! Jag tanker fetaost och spenat🙂

  3. Harriet says:

    Tack söta så fort jag har hunnit göra dem ska jag blogga så du vet hur det gått….Saknar dig börja kännas tjatigt But then again thats the truth;) Love u

Leave a Reply

