Update part one

Right… Here we go.

Jag borjar med Whitstable (trots att det redan kanns valdigt avlagset..)

Det borjade med att vi missade taget vi skulle tagit. Spannande.. Men det fanns manga olika alternativ att ta sig till Whitstable sa trots att vi kom ivag en halvtimme senare var vi bara dar ca 10 minuter senare. Resan var valdigt smidig och gick fort. Jag och Gary hade valdigt roligt, som vanligt! Nar vi kom fram till Whitstable akte vi direkt till vart hus. Efter en husesyn var det dags att valja rum. Jag fick som sagt det finaste och storsta🙂 De andra delade toalett och badrum men jag hade eget. Jag tog en snabb dusch for cheferna skulle komma dit efter en liten stund. Nar de kom hade de med sig tva flaskor champagne och en massa fina (och GODA) cupcakes fran What’s Up Cupcake. Vi satt i var tradgard och pratade lite och njot av det fina vadret. Sen akte cheferna for att gora sig iordning for kvallen men vi satt kvar i tradgarden. De hade lamnat 2 flaskor vin och kvinnan som agde huset hade ocksa lamnat en sa vi korkade upp en till. Klockan atta kom en taxi och hamtade oss och vi akte till Jojos Meze. Maten var sa otroligt god.. Vi bestallde in 12 olika ratter sa delade vi allihopa. ALLT var gott, underbart! Efter maten bestamde vi oss for att ga tillbaka, pa stranden. Det tog ca 45 minuter. Resten av ganget lyckades skramma upp mig genom att beratta en massa creepy historier och det blir jag fortfarande mobbad for.

Efter var promenad gick vi till en pub pa stranden som jag inte kommer ihag vad den heter nu😛 Men det var iallafall en jattemysig pub som lag ca 5 minuter fran vart hus. Efter en ol dar gick vi hem till oss. I vart hus hade vi som sagt fortfarande vin men det var bara jag och Gary som drack. Tva flaskor till gick at mitt i natten. Vi spelade Rizla game i nagra timmar och vi skrattade tills vi grat. Jag har spelat in en massa sa jag ska forsoka lagga upp det har sen. Klockan 3 bestamde vi att det var nog bast att sova lite.

Fredagen:

Dagen borjade klockan 8.30 da min klocka ringde och jag sprang runt och vackte de andra. Jag var fortfarande full och inte alls pigg.. Vi motte chefen pa cafet pa var gata dar det blev frukost. Full (vegetarian for me) English breakfast for alla. Riktigt gott aven det.

Efter det bar det av pa en LAAAAAAAAANG promenad pa stranden. Vi gick nog dar i ca 2-3 timmar. Sen gick vi och tog en kall dricka (alkoholfri, vi var fortfarande lite kansliga😉 ) pa puben pa stranden.  Shopping var nasta stopp. Whitstable var en riktigt mysig stad med sma sma gator och en massa affarer som inte finns nagon annanstans. Inga kedjor dar inte! Jattemysigt. Den enda som kopte nagot var Monika som kopte ett par sota sandaler. Sen gick vi till den lokala butchern dar vi kopte kott, ostar, oliver och kryddor till var bbq som vi skulle bjuda cheferna pa. Alla gronsaker kopte vi i en liten affar dar allt odlas lokalt. Valdigt frasht!

Hela ganget var fortfarande sega sen kvallen innan sa det blev en lugn kvall. Jag var den forsta som gick och la mig, det ar ovanligt😉

Vi hade en helt underbar resa och vi ar valdigt tacksamma att vara chefer ordnade allt det har. De stod aven for alla kostnader forutom bbq som vi insisterade att vi skulle betala. Det ar val en fordel med att jobba for ett litet foretag🙂

Lite bilder med saklart.

Gary pa taget

I taxin pa vag till Jojos

Kramkalas

Laila, Monika och Gary

Lavendel-buske pa var gata

Forsoker slappa ivag den forsta lantern (ingen aning vad det heter pa svenska..)

We did it!

One thought on “Update part one

  1. Lina says:

    Du verkar haft det kanonbra =) Va kul!

Leave a Reply

