Valentines Day

Idag akte jag till Kilburn for att betala hyran. Nar jag val var dar borjade jag leta Valentines Day present till Aike. Jag hade tankt kopa nat litet dar och resten i Wood Green eller nagon annanstans imorgon. Men sen hittade jag en massa saker. Och jag ar verkligen inte patient sa jag ringde han o sa att nar jag kommer hem far han lamna huset i 2 timmar sa jag far forbereda for jag hade helt plotsligt bestamt att var Valentines Day skulle vara ikvall.. Da hade jag inte planerat nanting.. Men jag gick in pa Sainsburys och kopte en massa mat, inget planerat utan jag kopte det jag var sugen pa haha. For det forsta kan jag ju saga att maten jag och Aike ater ar HELT annorlunda. Hans mat kan jag inte ens smaka for det ar alldeles for starkt. Don’t get me wrong, jag gillar stark mat men hans mat ar another dimension. Men anyways, jag var pa Sainsburys och tankte mig rakor till forratt, steak till main och nan chkladkaka till efterratt. En sak jag verkligen uppskattar med Aike ar att han provar ALLT. Han kan saga att han inte gillar nat men han provar anda det. Och det slutar alltid med att han tycker om det.

Men, jag gjorde iallafall jattegoda rakor till forratt, varldens godaste sirloin steak till main och kladdkaka med farska hallon och gradde till efteratt. Min man ALSKADE maten. Detta var vad han skrev till mig pa FB efter:

Ok! The starter was fantastic, the main course was brilliant as well and the desert was guuuuul va gott..so I’m gonna give you a 10… The ambience was out of this world..

Ja alltsa han har sett for mycket Come dine with me med mig 🙂

Han fragade mig under tiden vi at hur nagon man nagonsin kunde lata mig ga, att ingen gjort nagot som jag gjort for honom ikvall. Skillnaden ar, jag har gjort sana saker for mina tidigare man, men ingen har uppskattat det…. Men att gora nat sant har och se att han verkligen njuter av maten, det kan jag leva pa lange. Att han tittar mig djupt i ogonen och sager att han alskar mig, it makes it all worthwhile…

 

 

3 thoughts on “Valentines Day

  1. Lina says:

    LÄter jÀttebra Pernilla!
    Jag kommer ihĂ„g en gĂ„ng i VĂ€xjö nĂ€r du lagade mat till oss och en “man”! Han tog mat o sĂ„ frĂ„gade han om du inte gjort nĂ„n sĂ„s. DĂ„ gjorde du sĂ„s o sen tackade han inte ens dig för maten!
    Det kommer jag aldrig glömma!!

  2. Mamma says:

    LĂ„ter som en mycket mysig valentineday:)!!!! HĂ€lsaokram!!!!!

  3. Joseph says:

    vad skulle du rekommendera för sevÀrdheter och aktiviteter för par som reser till london över en weekend?

Leave a Reply

