23/06/2012

Dagen D. Den basta dagen i mitt liv so far.

Efter alla om och men bestamde vi till slut att ha ett hemligt brollop. Det var endast ett fatal som visste om att vi skulle gifta oss. Vi har ju andrat datum ca 1847476 ggr tidigare. Jess, barnen, mamma, pappa, mina gudforaldrar, Riche och Aikes tva narmsta vanner var vara gaster.

Dagen innan checkade jag in pa hotellet redan klockan 14. Jag hade tagit nagra dagar ledigt. Jess och mamma kom dit ca 18:00 da vi fick brattom att aka till Kilburn for att fixa vara naglar, kopa blommor och ata middag. Konstigt nog var jag inte alls nervos. Vi var uppe tidigt pa lordagen for att hinna ata frukost innan kvinnan som skulle gora mitt har och make up kom. Hon var dar vid 7:30 och satte genast igang. Ceremonin skulle borja klockan 10:00 och jag trodde vi hade gott om tid..

Nar klockan borjade narma sig 9 borjade jag bli lite stressad da hon fortfarande holl pa med sminket och hade haret kvar att gora. Da var det tur att jag hade lite sparkling wine med apelsinjuice att lugna mig med😉 Jess och mamma gick ner till lobbyn for att mota Aike och de andra. Da helt plotsligt kom alla kanslor pa en gang. Jag blev nervos, stressad, emotional .. Ringde Jess for jag tyckte de hade varit borta for lange. De var pa vag upp till rummet sa hon. Da blev jag lite lugnare igen. Sen ringde Aike mig for att saga att the registrar var dar och vantade pa mig. (man maste gora en sista intervju precis innan vigseln for de ska vara sakra pa att de viger ratt personer). Jag var fortfarande inte fardig sa hon fick komma upp till rummet. Medans hon intervjuade mig gjordes den sista touchen av smink och har.

Sa var det dags! Jess gick forst for att se till att alla var i rummet dar ceremonin skulle vara sa de inte skulle se mig (medans jag tog en cig, jag holl pa att ga under…)

Pa vag in. Sjalvklart med min alskade syster som maid of honour och Shanice och Tia som bridesmaids.

Pappa gav bort mig🙂

We did it!!!

Vittnen skriver pa marriage certificate.

Precis efter vigseln

Mina fina alsklingar

Pappa och gudfar

The boys

The ladies

Efter en massa sparkling wine, presenter, foton och skratt var det dags for lunch.

Tarta

Sedan var det dags att klippa av min klanning och bege oss mot Hyde Park dar det var midsommarfirande.

Jag har saaaaa manga bilder men jag kanner att det redan blivit manga sa jag kommer nog lagga upp fler med tiden sen.

Men for att sammanfatta. UNDERBAR dag! Tack till er alla!

3 thoughts on “23/06/2012

  1. Svenny says:

    Grattis. Va fina ni ar. Vi hade ocksa hemligt brollpo, med bara tre gaster, basta vi nansin gjort. Kul att ha tillbaka dig i bloggvarlden by the way. xxx

  2. Mamma says:

    Ja, vännen!! Det var verkligen en helt UNDERBAR dag:)!!! Och ni var sååå fina!!!

Leave a Reply

